Klantenservice

• Bestelproces
Ons bestelproces kent drie eenvoudige stappen:

Zodra u klaar bent om de artikelen uit uw winkelwagen te bestellen doorloopt u drie stappen:
Stap 1: Het invullen van uw naam en adresgegevens
Stap 2: Betalingswijze selecteren
Stap 3: Bestelling controleren en vervolgens definitief bevestigen

Na ontvangst van de bestelling ontvangt u in uw mailbox een kopie van de bestelling.

Zodra wij uw bestelling aan u verzenden, ontvangt u wederom een bevestiging in uw mailbox. Tevens ontvangt u een track en tracé code als het pakketpost betreft, zodat u uw bestelling eenvoudig online kunt volgen. 

• Moment van Leveren
De producten die je bestelt op onze website worden geleverd op het door jou opgegeven adres. Hierbij gelden de levermomenten van DHL. Dit betekent dat bestellingen overdag aangeleverd worden. Ben je niet thuis, dan vind je een formulier in de brievenbus met daarop het dichtstbijzijnde postkantoor waar het pakket dan kan worden opgehaald. 

• Bezorging
Wanneer de bestelling en de betaling ontvangen is, wordt de bestelling in de regel de volgende dag verzonden (mits op voorraad). Tip: desgewenst kan je het product ook op je werkadres laten afleveren. S.v.p. in dat geval duidelijk ook de bedrijfsnaam vermelden en t.a.v. jouw naam.
Bij trage betalingswijzen of zeer grote vraag is het altijd mogelijk dat het product tijdelijk niet meer op voorraad is en er een "backorder" ontstaat. In dit geval bestaat er als consument - desgewenst - natuurlijk de mogelijkheid je order te annuleren waarna wij het volledige orderbedrag restitueren.

• Betaling
Je kunt op verschillende manieren betalen bij de binnenvaartwinkel.nl.

1. Overboeking via iDeal. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
iDeal is een betaalmethode op internet waarmee u veilig, gemakkelijk en betrouwbaar internetaankopen doet. iDeal is gebaseerd op internetbankieren. Dit betekent dat u afrekent in uw vertrouwde internet betaalomgeving. Bij de betaling gebruikt u uw e-reader of Random Reader, het aankoopbedrag wordt dan direct van uw betaalrekening afgeschreven en is direct bij ons zichtbaar.
2. Via een overboeking betalen is veilig en makkelijk. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.

Maak het totaal bedrag van je bestelling over op de volgende rekening:
Rabobank rekening nr.: NL11RABO0141100907
t.n.v. Binnenvaartwinkel en onder vermelding van je ordernummer.
Voor klanten buiten Nederland:
BIC: RABONL2U

Zodra je betaling door ons ontvangen is wordt je bestelling verzonden.

3. Je betaalt met creditcard. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
4. Je betaald via PayPal. Wij rekenen hiervoor geen extra kosten.
PayPal is een van de bekendste manieren om online te betalen. Wanneer je via PayPal betaalt, wordt het totale bedrag voldaan via je creditcard, zonder dat het creditcardnummer bekend wordt gemaakt bij Binnenvaartwinkel.nl. PayPal zorgt ervoor dat je betaling wordt afgeschreven van je creditcard en wordt overgemaakt naar de rekening van Binnenvaartwinkel.nl.

• Bezorgkosten 
De kosten van de verzending en handeling binnen Nederland zijn €5,00, €3,00 of gratis afhankelijk van het totale orderbedrag. De verzendkosten ziet u direct tijdens het afrekenen dus geen verrassingen achteraf. Voor bestellingen boven de €50,00 worden geen bezorgkosten in rekening gebracht. Voor bestellingen buiten Nederland gelden alternatieve verzendkosten en deze treft u in het overzicht verzendkosten.

• Prijzen
Alle genoemde prijzen op deze website zijn inclusief BTW.

• Verzendingen volgen
Je kan zelf nagaan of je pakket is bezorgd met de door binnenvaartwinkel.nl aan jouw meegestuurde barcode van je bestelling. Via Track & Tracé kan je de bestelling volgen indien de order met pakketpost is verstuurd.

• Service / Garantie
Er geldt buiten de wettelijke garantie een garantie van 1 jaar op onze producten. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Bij ondeskundig gebruik vervalt de garantie. De door ons aangeboden garantie doet niets af aan de wettelijk gestelde garantie waar u als consument recht op heeft. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke rechten van u als consument.

• Retourneren en inzagetermijn
Producten kunnen binnen 30 dagen worden geruild of retour genomen worden wanneer ze vooraf aangemeld worden via email, telefoon of post. U kunt het product ook terugsturen met een ingevuld herroepingsformulier. De retourzending is binnen deze termijn gratis voor klanten binnen Nederland en België. Stuur de bestelling indien redelijkerwijs mogelijk- zo compleet en onbeschadigd mogelijk terug, dus inclusief aankoopbewijs, verpakking, handleiding, drivers, etc. U kunt het modelformulier voor herroeping onder aan de pagina downloaden en uitprinten. Deze moet u ingevuld meesturen voor een snelle verwerking. Wanneer producten niet in volledig verkoopbare staat of beschadigd retour komen, kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Na het moment van herroepen heeft u 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.

Wij zullen het volledige aankoopbedrag (inclusief het bedrag voor de heenzending) zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 werkdagen na de herroepping procedure op uw rekening terugstorten. Deze termijn is veelal sneller en gaat in op het moment van terugzending.

Formulier herroepingsrecht

• Producten die op aanvraag van de klant bedrukt of bestickerd zijn, of op speciale offerte voor de klant (B2B) geleverd zijn, vallen niet onder het herroepingsrecht.

Defecte producten worden RMA-procedure opgenomen, dit betekent dat ze eerst door Binnenvaartwinkel.nl worden getest. Vervolgens, indien er een defect wordt geconstateerd, teruggestuurd naar onze leverancier. Lever bij het defecte product altijd een duidelijke, uitgebreide en vooral eenduidige klachtomschrijving in. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Neem hiervoor contact op per email: klantenservice@trossen.nl

Trossen
Grotenoord 30-32

3341 LT Hendrik ido Ambacht

Het is natuurlijk ook mogelijk om het product bij ons langs te brengen. Bel of stuur ons een email om hier een afspraak voor te maken.